Crostrainer tips voor iedereen

26 jun by Stan

Crostrainer tips voor iedereen

Wist je dat het mogelijk is om je training prestaties te verbeteren met de crosstrainer? Dit is een aërobe oefening die loopstappen simuleert en die vaak in sportscholen wordt beoefend door mensen die willen afvallen en hun aërobe conditie willen verbeteren. Doeltreffend werkt het toestel tegelijkertijd op de onderste en bovenste ledematen en op het cardiorespiratoire systeem.

Met enkele tips die wij voor je hebben voorbereid, kunt je sneller afvallen en ook aan spieruithoudingsvermogen winnen.

  1. Gebruik de toename van de belasting
    Om de training te laten evolueren, is het belangrijk de belasting geleidelijk op te voeren, naarmate de leerling voelt dat de oefening hem gemakkelijker afgaat. Het verhogen van de belasting zal meer inspanning vergen en bijgevolg een verbetering van de conditie en ook van de beenspieren bevorderen.

Zorg ervoor dat je een niveau kiest waarvan je weet dat het een uitdaging zal zijn. Misschien zal niveau 3 of 4 je doen zweten als je de crosstrainer voor het eerst gebruikt, maar na verloop van tijd zul je hogere niveaus moeten kiezen om een goede workout te krijgen.

Als je niet steeds weerstand toevoegt aan je oefeningen op de crosstrainer, zal je gewichtsverlies stagneren. Als het gebruik van dit apparaat je niet overbelast, verhoog dan het niveau!

  1. Gebruik de programmering van de machine
    De crosstrainer geeft je voor jouw training een keur aan programma’s waaruit je kunt kiezen. Om jouw inspanningen om gewicht te verliezen te maximaliseren, kiest je het programma met intervaltraining. Dit is het programma waarbij de niveaus voortdurend stijgen en dalen.

Door perioden van hoge intensiteit af te wisselen met perioden van lage intensiteit, zal jouw lichaam efficiënter calorieën verbranden omdat het zich moet aanpassen aan verschillende bewegingen. Misschien kunt je het hoogste niveau gebruiken voor jouw intensieve sessies en een gemiddeld niveau voor jouw rustperiodes. Je kunt de niveaus handmatig aanpassen aan jouw trainingsniveau.

  1. Verhoog snelheid om gewicht te verliezen
    Iemand van 60 kilo verbrandt ongeveer 300 tot 320 calorieën in 30 minuten op de crosstrainer. Een persoon die 75 kilo weegt, ​kan in 30 minuten ongeveer 360 tot 390 calorieën verbranden, dat wil zeggen, hoe groter het lichaamsgewicht, hoe groter het calorieverbruik tijdens het gebruik van de crosstrainer.

Je moet 500 calorieën meer verbranden dan je eet om 500 gram in een week te verminderen. Calorieën verbranden op de crosstrainer kan je helpen dat tekort te creëren, maar zoals eerder gezegd, moet je het toestel vaak gebruiken om gewicht te verliezen. Als je 5 dagen per week een uur sport, kunt je 3500 extra calorieën verbranden en 500 gram per week afvallen.

  1. Ontwerp van de machine
    De crosstrainer is zo ontworpen dat bij het gebruik ervan de bovenste en onderste spieren maximaal worden gebruikt. De machine gebruikt niet alleen de spieren op de juiste manier, maar oefent ook zeer weinig druk uit op de gewrichten. Er is dus geen reden om je zorgen te maken over letsel als de crosstrainer op de juiste manier wordt gebruikt.
  2. Extra aanpassingen
    Om te helpen bij het afvallen, bevat de crosstrainer programma’s en hellingshoeken die kunnen worden gebruikt. Hellingen maken het mogelijk het toestel op verschillende hoogtes te gebruiken om de intensiteit van de training te verhogen.

Door de intensiteit te verhogen met hellingen kan de gemiddelde persoon bijna 800 calorieën per uur verbranden. De programma’s op de crosstrainer zijn voor verschillend gebruik. Sommige zijn voor vetverbranding, sommige richten zich op bepaalde gebieden en sommige zijn voor een cardio workout. Elk programma biedt verschillende hellingshoeken en tijd om de oefening te voltooien.

Een crosstrainer is een van de meest effectieve apparaten om gewicht te verliezen. Het is een geweldige manier om een goede cardiovasculaire training te krijgen. Het hele lichaam wordt bewerkt en dit zorgt ervoor dat calorieën en vetten niet alleen op een specifieke plaats worden verbrand, maar in het hele lichaam.

De crosstrainer-workout kan door mensen van alle leeftijden worden gedaan en omdat het een oefening zonder impact is, is het een geweldige optie voor mensen met knie- en enkel gewrichtsblessures.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *